Mökkivastaava

Olen Piia Tiensuu ja toiminut Porin Seudun Ekonomit ry:n hallituksesta vuodesta 2020. Nykyisessä hallitusroolissani vastaan yhdistyksen lomahuoneiston asioiden hoidosta.

Yhdistys omistaa Levin Nuottirakassa 1/6-osan 56 neliön lomahuoneistosta, jolloin yhdistyksen käytössä on 8-9 viikkoa vuosittain. Muun ajan huoneisto on muiden osaomistajien hallinnassa. Yhdistys tekee yhteistyötä Levillä paikallisen Kiinteistövirkut Oy:n kanssa, joka mm. toimittaa huoneiston avaimet lomailijalle.
Mökkivastaavan roolissa olen esimerkiksi päivittänyt yhteistyössä Kiinteistövirkkujen kanssa lomailijan ohjeet. Hallitusroolissa saa siis mukavasta vaihtelua päivätyöhön numeroiden parissa.

Numeroitakin pääsee silti pyörittämään, kun teemme seuraavan vuoden mökin varauskalenterin ja joka syksy arvomme seuraavan vuoden lomaviikot. Lomahuoneisto on kiinnostanut jäsenistöä siinä määrin, että noin 50 henkeä on vuosittain osallistunut viikkojen arvontaan. Vaikka osa viikoista on toki muita suositumpia, jokaiselle viikolle löytyi tänäkin vuonna ”päävoittaja” ja kaksi varasijoille.

Huoneiston hoitoon kuuluu myös yhtiökokouksiin osallistuminen, jotta pystymme valvomaan, miten yhdistyksen omaisuutta hallinnoidaan. Hallituksessa olemme tiedostaneet haasteen siinä, että ajantasainen tieto mökin uusimis- tai kunnostustarpeista perustuu mökkiä käyttäneiden jäsenten palautteeseen sekä muilta omistajilta tuleviin viesteihin.

Vuoden aikana mökkivastaava seuraa, että lomaviikolle lähtijät saavat tarvittavat tiedot mökkiviikkoa varten. Koska arpaonni ei kaikkia tavoita, niin toivomus on, että lomailijat postaisivat lomatervehdyksensä Porin Seudun Ekonomien jäsenille yhdistyksen nettisivuille viikon aikana tai vaikka palatessa, niin saamme kaikki nauttia Levin lomatunnelmista vuoden aikana.

Hallituksessa riittää mielenkiintoisia tehtäviä ja rooleja voidaan jakaa kunkin mielenkiinnon mukaan. Mikäli haluaisit kokeilla jotain, mitä työssäsi et pääse tekemään, niin hallituksen jäsenenä sellaisiakin tehtäviä on mahdollista kokeilla.

Lomaterveisin
Piia