Talousvastaava

Hei,

olen Pasi Jantunen ja toimin tällä hetkellä PorSE:n talousvastaavaja ja sijoitustyöryhmän vetäjänä.

Talousvastaavan tehtävänä on pyörittää yhdistyksen päivittäisiä taloustoimintoja, kuten laskujen maksut, toiminnan tukien hakeminen ja yksittäisien laskutuksien tekeminen tapauskohtaisesti. Tehtäviin kuuluu myös yhdistyksen kirjanpito sekä tapahtumien tapahtumakohtainen taloudellinen seuranta.

Syksyllä tehdään aina toiminnansuunnittelu seuraavaksi vuodeksi hallituksen toimesta. Talousvastaavan tehtävänä on koota palaverin pohjalta toimintasuunnitelma numeeriseen muotoon talousarvioksi seuraavalle vuodelle. Tehtäviin kuuluu myös yhdistyksen hallituksen jäsenille tiedottaminen yhdistyksen taloudellisesta tilanteesta kuukausittain kokousten yhteydessä.

Sijoitustyöryhmä kokoontuu normaalisti kahdesti vuoden aikana. Työryhmän palaverissa käydään läpi taloudellinen tilanne. Lähtökohtaisesti palavereissa mietitään myös uusia sijoituksia, mikäli pankkitilille on kertynyt ylimääräistä sijoitettavaa rahaa, tai jos esim. joukkovelkakirjasijoitus on erääntymässä. Sijoitustyöryhmän tukena sijoitusehdotuksien osalta on pankilta saatavat
sijoitussuositukset, mutta omiakin ajatuksia on suotavaa esittää. Sijoitustyöryhmä laatii kokouksista pöytäkirjan ja toimittaa sijoitusehdotukset hallituksen käsiteltäväksi.

Talousvastaavan tehtäviin kuuluu myös tarvittaessa avustaa tapahtumien kustannusarvioiden laatimisessa sekä tapahtumajärjestelyt omalta osalta sovittujen tapahtumien osalta. Tässä auttaa tapahtumakohtaisen seurannan taulukon tiedot edellisiltä vuosilta. Kaikkia lukuja ei siis tarvitse vetää hatusta, vaikka se niin näyttäisi vakuuttavammalta.

Mielenkiintoista puuhaa on riittänyt kivojen ihmisten kanssa. Muistakaa seurata meidän nettisivuja tai Facebookkia sekä ilmoittautua meidän tapahtumiin, ne on erittäin edullisia ellei joskus jopa ilmaisiakin jäsenille. Tapahtumia on laidasta laitaan ja hyviä ideoita uusiksi tapahtumiksi otetaan mielellään vastaan. Nähdään tapahtumissa!

Terveisin

Pasi Jantunen