Viestintävastaava

Viestintävastaavan pääasiallinen tehtävä on huolehtia jäsenviestistä ja kotisivuista sekä osallistua Facebook-sivun päivittämiseen.

Jäsenviesti lähetetään tyypillisesti kerran kuukaudessa. Vakiintunutta aikataulua ei ole, vaan viesti lähetetään aina sen mukaan, milloin tulee seuraavia mainostettavia jäsentapahtumia.

Jäsentapahtumien lisäksi viesteissä muistutetaan säännöllisen epäsäännöllisesti jäseneduista tai esimerkiksi webinaaritallenteista, joita löytyy Suomen Ekonomien jäsenpalvelusta. Alkuvuodesta esittelemme myös perinteisesti hallituksen jäsenet, kunkin eri jäsenviestissä.

Jäsenviestin sisällöntuotantoon osallistuvat kaikki. Kustakin tapahtumasta vastaava hallituksen jäsen perustaa tapahtuman tapahtumakalenterisovellukseen, jonka kautta tapahtumiin ilmoittaudutaan ja myös mahdolliset maksut tehdään sitä kautta. Viestintävastaava sitten kopioi saman tekstin ja kuvan kotisivuille ja jäsenviestiin. Toinaan viestintävastaavan tulee muistutella esimerkiksi tapahtumien kuvaamisesta tai päivityksen tekemisestä Facebookkiin. Kaikilla hallituksen jäsenillä on ylläpitäjän oikeudet Facebook-sivulle ja vastuu sosiaalisen median näkyvyydestä onkin jaettu kaikkien hallituslaisten kesken.

Nyt syksyllä 2022 olemme siirtymässä käyttämään uutta, Suomen Ekonomien tarjoamaa uutiskirjesovellusta. Uuden sovelluksen etuna on, että se on integroitu Suomen Ekonomien asiakashallintajärjestelmään. Tätä kautta voimme viestiä entistä dynaamisemmin. Uuden sovelluksen myötä myös jäsenviestin visuaalinen ilme tulee olemaan vahvemmin Suomen Ekonomien visuaalisen ilmeen mukainen.

Kotisivujen päivittäminen ja jäsenviestin koostaminen ja lähettäminen on helposti opittavissa ja muutaman harjoitukse jälkeen niistä tulee rutiinia, jolloin ne vievät vain vähän aikaa. Erityisesti uusi, dynaaminen uutiskirjesovellus antaa silti myös kehittymisen mahdollisuuksia ja tarjoaa uusia oppimiskokemuksia myös jo kauemmin viestintää tehneelle. Viestintää on myös mahdollista kehittää haluamaansa suuntaan, joten pestistä on helppoa myös tehdä näköisensä.